HAIZEAREN
ALABAK
ABEMARIETAN
Arrosario ordua ailegatu da. Ilunabarreko deboziozko
otoitza. Gehienak emakumeak dira eta elizan egon zitezkeen baina Zahar etxe
batean daude. Gurpil-aulki eta gainontzekoetan eseriak, telebistari begira
jarri dituzte. Soinua kendu diote telebistari.
Errezatzen hasi dira, begiak pantailatik apartatu gabe.
Ezpainak gora eta behera doaz mugimendu trakets batez. Berbaroa nagusitu da
gelan eta kontzentrazio uneek dirauten bitartean apenas dago mugimendurik.
Hamar minutu igaro direnean zaintzaile bat sartu da, eta
afaltzeko ordua dela esanez, telebista itzali du. Gero irrati-kasete
estereofoniko dagoen tokira hurbildu eta kasetea atera du. Grabatutako
arrosarioa bukatu da baina inork ez du protestarik egin.
Ondoren, zaintzaile gehiago sartu dira gelara eta hasi
dira adinekoak mugitzen handik eta hemendik, bakoitza bere mahaiaren aurrean
kokatu arte.
Laster oheratuko dituzte eta, agian, bihar egun berri
bat jaioko da.
BARRASKILOAK
Niregana etorri da, eskuan orri bat duela. Zain dagoela
dio eta ea margoak ba ditudan galdetu dit. Ezetz esan diot baina orriari begira
gelditu naiz.
Ohartu da nire begiradaz eta erakutsi dit kolorez bete
nahi duen marrazkia. Bertan lau barraskilo daude elkarri begira: hiru alde
batean, bakarra bestean. Horrez gain, sua darion etxe bat agertzen du
marrazkiak, baita txoriak, arbolak eta harriz betetako bidexka ere.
Esplikatzen dit barraskiloek bere familia irudikatzen
dutela; bere semeak eta senarra direla marrazkiaren alde batean daudenak eta
bakartua dagoena bera dela. Kontatzen dit ahalegindu egiten dela horiengana
hurbiltzen baina bidean dauden harriek ez dutela uzten.
Jiratu da eta margo bila joan behar duela esan dit.
Ibilera neketsuarekin egiten du alde. Pentsakor utzi nau, baina batez ere,
iltzaturik gelditu zaizkit bere aurpegi borobila eta bere harrizko begi urdinak.
Eta galdetu diot neure buruari noiz eta zergatik gelditu
zitzaion bizitza izozturik. Marina izena du, berrogei urte bete berriak eta
gaixotasun bipolarra dauka.
HAIZEAREN ALABA
Azkar dabil, badirudi gelditzeko beldurrez dagoela.
Baina…agian haizearen eragina izango da. Airea eta haizea behar dituela dio eta
horregatik ito egiten dela ingresatuta dagoenean, orain bezala.
Hobera egin du bere osasun-egoerak eta erosketak egitera
lagundu behar izan dut. Enkarguaren bueltan, kanpo aldetik egin dugu bidea eta
une batez geratzeko eskatu dit, hor, kale erdian, oskarbi dagoen zeruari
begira; orduan, arnasa sakonki hartu du eta kanpoko aire hori arnastea bizitzea
dela dio, zenbait eta sakonago, hobe.
Eta kontatzen dit kanpoan dagoenean lagun batekin
jolasean dabilela; gustukoa dutela hitzekin
jostatzen eta esaldiak asmatzen ibiltzea; batzuetan bere jolasen helburua
izaten dela ea zeinek asmatzen duen esaldi ponpoxoena.
Azkeneko aldian, bera atera omen zen garaile. Bere
esaldia hala zioen: “Hain da azkarra heriotza eta hain seguru dago bere
garaipenaz…ezen bizitza osoko abantaila ematen dizu”.
Eta orain hasia naiz ulertzen bere ibilera azkarraren
esanahia.
MASKORRAK
Esku ahurrari begiratu dio baina ez du ezer topatu. Bere
baitakoari so egin dio baina ez du ezer aurkitu, hutsune bat baino ez.
Leihora hurbildu da eta itsasoaren kolore berunari
erreparatu dio. Dagoeneko, itsasoak beherako bidea hartua du. Eta behera
egitearekin batera, agerian utzten du bere altxorra, berarentzat behintzat
altxor preziatuena dena: maskorrak.
Etxeko atea itxi eta badoa pixkanaka hondartzaraino.
Langarra ari du, eta txanoa jantziz, ertzeraino doa. Eskuan otar txiki bat du.
Eta maskorrak biltzeari ekiten dio, egunerolo erritoan,
eguneroko denbora ezean, eguneroko hutsunea ekidin nahian. Klik eta klak,
maskor bat bestearen gainean, pilatzen, elkartzen, metatzen.
Otarra betetzen duenean, etxerako bidea hartzen du berriro.
Etxera sartu, ez dago inor, aspaldiko bakardadea, besterik ez.
Alabak zuen logelara sartu da, eta alde egindako
momentuan bezala dago, pijama ohe gainean jarria, pertsiana erdi itxita. Argia
itzaliz sukaldera abiatu da.
Hor, mahai gainean otarra hustu du maskorrak trapuaren
gainean zabalduz eta gero banan-banan lehortzeari ekin dio. Geroxeago,
egongelara joan da eta margoak hartu ditu. Sukaldera doa berriro,
mahaiaren ertz batean eseri da eta
maskorrak pintatzen hasi da, urdina, berdea, horia, marradunak, izardunak. Une
batez, begira geratu da, eta distiratsu azaldu dira maskorrak bere begien
aurrean.
Zain egon da lehortu diren arte. Otarrean sartu ditu
berriz eta bere alabaren koartora hubildu da; han belauniko jarri, eta hasi da
maskorrak lurrean jartzean.
Zenbatu ditu, honez gero, hirurogei eta hamahiru maskor
ditu. Hirurogei eta hamahiru maskor gelako zoruan sakabanatuta: bere alaba
falta den hilabete bakoitzetik maskor bat. Alaba noiztik falta den gogoratzeak
min ematen dio; ezin du ulertu zergatik kendu zioten baina bere memorian
bizirik mantentzeko maskor biltzeari ekiten dio behin eta berriro.
Iluntzearekin batera, logelatik atera eta sukaldera joan
da. Trapua eta margoak jaso ondoren, eskuak garbitu ditu. Orduantxe konturatu
da M bat idatzia duela esku ahurrean, Malen alabaren izena bezalakoa.
SENEGAL
Liraina da, gazela baten dotorezia du. Txokolatezkoa du
azala. Hortzak esnea bezain zuriak.
Afrikan du jaioterria eta mundu berri baten bila dabil.
Mundu berri bat barruan duenari eskaintzeko, berak izan ez dituen
bizi-baldintzak eskaini ahal izateko. Kanpotarra izateak, segur aski, gure
gizartearen bigarren mailako biztanlea izatera eramango du, baina oraindik ez
da horretaz kezkatzen, haurdun dago eta egoera horrek itxaropentsu mantentzen
du.
Bere lagunari kontatzen dionez, Senegalen haurdunaldia
ez da izaten hemen bezala. Hemen, orokorrean, poza nagusitzen da berria bezain
pronto, han ordea beldurra gailentzen da. Izan ere, osasun baldintzak kaxkarrak
direnez, jaoberria besoetan izan arte ez da benetako motiborik izaten pozteko,
askotan ere haurdunaldia etenda gelditzen baita edozein bide zidorretan. Gogoetatsu utzi nau.
Begira natzaio:
Etorkina da. Gaua bezain beltz. Esnerik gabeko
txokolatea bezain ilun. Haurdun dago eta pentsakor egiten dio so bere sabelari.
Haurdun dago eta itxaropentsu begiratzen dio aurrean duen etorkizunari.
Comentarios
Publicar un comentario